Sedam namirnica koje razbuđuju bolje od kave




Jutarnje razbuđivanje mnogi ne mogu zamisliti bez kave ili nekih drugih kofeinskih napitaka, no postoje namirnice koje vas mogu razbuditi i bolje od popularnog crnog napitka te na duže vrijeme opskrbiti potrebnom energijom.

Želite li se ujutro osjećati budnijima, bistrijeg uma i energičnijima, šalicu kave probajte zamijeniti s idućih 7 namirnica:

Voda
  • Popijete li čim se probudite čašu vode na prazan želudac brže ćete se razbuditi. Čak i blaga dehidracija može vam 'zamagliti' um jer tijelo nema dovoljno vode za obavljanje funkcija. Zapravo, većina nas je ujutro blago dehidrirana pa će nadoknađivanje tekućine odmah nakon buđenja učiniti razliku. Uhvati li vas usred radnog vremena pospanost, više će vam koristiti ako popijete čašu vode nego kavu. Dobro je i da uz sebe uvijek imate bočicu s vodom.
Zobena kaša
  • Zobena kaša među najboljim je obrocima koje možete pojesti rano ujutro. Zobena kaša nakrcat će vas energijom zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu, mjeri kojom se izračunava brzina kojom tijela apsorbira ugljikohidrate i pretvara ih u 'gorivo'. Ugljikohidrati u zobenoj kaši sporo sagorijevaju zbog čega će vas držati budnima i punima energije cijelo jutro bez da za par sati osjećate veliki umor kao što to čini kava.
Jabučni ocat
  • Ne postoji znanstveno objašnjenje zašto jabučni ocat podiže energiju, ali mješavina jabučnog octa, vode i meda napitak je za koji se od davnina smatra da puni energijom, bistri um i djeluje povoljno na cjelokupno zdravlje. Samo pazite da ne pretjerate s jabučnim octom jer njegova kiselost može iziritirati grlo i probavni trakt. Pomiješajte 2 žličice jabučnog octa i 1 žlicu meda u 2 decilitra vode (hladne ili vruće). Miješajte dok se med ne rastopi. Napitak pijte hladan kada se želite rashladiti ili ga pijuckajte toplog kada vas boli grlo.
Zeleno lisnato povrće
  • Konzumacija velikih količina svježeg zelenog lisnatog povrća jedan je od najboljih načina da tijelo opskrbite energijom. Takvo povrće sadrži puno vitamina B koji pomaže tijelu da hranu pretvori u energiju. Zeleno lisnato povrće jedan je od najboljih sastojaka za smoothie pa ga dodajte i onom za doručak.
Chia sjemenke
  • Bogate su omega 3 masnim kiselinama koje 'hrane' mozak, tjeraju pospanost te nas čine budnijima. Uz to, chia sjemenke mogu upiti količinu vode koja je 10 puta veća od njihove težine što ubrzava probavu te pretvara hranu u energiju i pri tome hidratizira vaš organizam i čini vas poletnijima. Chia sjemenke možete dodati jutarnjem smoothiju.
Metvica
  • Istraživanja su dokazala da nas miris metvice čini budnijima i manje umornima. Stoga će vas umjesto kave ujutro puno bolje razbuditi čaj od metvice. Kada vas uhvati popodnevni umor, probajte se razbuditi žvačući kaugumu s pepermintom.
Jaja
  • S jajima za doručak ne možete pogriješiti jer žumanjak sadrži mnogo bjelančevina koje će vas opskrbiti energijom za čitav dan. Kuhana, pečena, pržena - svaki način pripreme jaja bit će dobar za doručak. Želite li ih obogatiti zelenim povrćem i posebnim okusom, napravite kajganu sa šparogama. 


Popular Posts