Što ne smijete uraditi dok jedete citruse


Kada jedete naranču ili mandarinu, nemojte kirurškom preciznošću ukloniti bijelu koru koja se nalazi između ploda i kore voća – tu se skrivaju najzdraviji dijelovi!

Agrumi su daleko poznati kao voće bogato nutrijentima, poput vitamina C, čija se konzumacija preporučuje kako bismo osnažili imunitet i pripremili se za sezonu prehlade i gripe.

Citrusi ili agrumi plodovi su toplih tropskih i suptropskih podneblja, a karakterističnog su kiselkastog i osvježavajućeg okusa. Agrumi su naprosto krcati bioaktivnim sastojcima: flavonoidima, karotenoidima, sterolima, limonoidima, vitaminom C itd. Upravo su ove sastavnice odgovorne za antikancerogeno svojstvo citrusa, uključujući zaustavljanje raka debelog crijeva ili raka dojke. Pod citrusno voće spadaju blago kiselkasti i sočni plodovi: naranča, mandarina, limun, limeta, grejp, satsuma, klementina i svi njihovi hibridi.

Iako je voće samo po sebi bogato flavonoidima, njihova se najveća koncentracija nalazi u bijeloj kori s unutrašnje strane kore. Najčešće ju bacamo jer ima gorki okus, a nismo ni svjesni koliko nam ona znači za zdravlje!

Jedan od bitnijih flavonoida je naringenin kojeg nalazimo u svim citrusima, ali i kori rajčice. Istraživanja su pokazala kako on može popraviti oštećenje DNK koje vodi raku ili, primjerice, može stimulirati jetru na sagorijevanje dodatne masnoće i tako olakšati mršavljenje. Ovaj flavonoid je također snizio razinu triglicerida i kolesterola u istraživanju nad životinjama, stoji u časopisu Natural News






Popular Posts